Fricis Rudzītis
(1897 – 1957)
Fricis Rudzītis dzimis Priekules novada Tadaiķos. 1915. gadā ģimene devās uz Pēterburgu. Pēc Nikolaja ģimnāzijas beigšanas F. Rudzītis turpināja mācības tolaik prestižajā Pēterburgas Elektrotehniskajā institūtā, ko absolvēja 1922. gadā, iegūstot inženiera elektriķa diplomu. 1923. gadā Rudzītis atgriezās Latvijā. Padomju Krievijā iegūto diplomu Latvijā neatzina, tāpēc viņš iestājās Latvijas Universitātes Mehānikas fakultātē. 1926. gadā viņš kā pirmais Latvijas Universitātē ieguva inženiera elektriķa diplomu. Turpmākajos gados Fricis Rudzītis papildināja savas zināšanas ārzemēs. 1927. gadā viņš strādāja transformatoru būvē firmas Siemens Nirnbergas fabrikā Vācijā, bet no 1928. līdz 1930. gadam kā inženieris firmā Metropolitan-Vickers Anglijā, kas 20. gadsimta pirmajā pusē ražoja ģeneratorus, tvaika turbīnas, elektroenerģijas sadales iekārtas un transformatorus. No 1930. gada F. Rudzītis kā inženieris strādāja rūpnīcā VEF (Rīga). 1936. gadā, kad uzsāka Ķeguma spēkstacijas celtniecību, Rudzītis bija viens no pirmajiem, kas iestājās darbā būvinspekcijā. Viņa pienākumos bija spēkstacijas būvei piegādāto iekārtu pārbaude. No 1940. gada Valsts elektrības uzņēmumā "Ķegums" viņš bija Ražošanas direkcijas Tehniskās daļas vadītājs. F. Rudzīša vadībā izstrādāti Latvijas energosistēmas 88 kV elektrolīniju, transformatoru apakšstaciju projekti un veikta elektrolīniju izbūve. 1946. gadā Fricis Rudzītis bija Latvijas PSR Vietējās rūpniecības Tautas komisariāta Enerģētikas uzņēmumu pārvaldes "Latenergo" (no 11.04.1946. – PSRS Elektrostaciju ministrijas Latvijas Valsts enerģētiskā pārvalde "Latvenergo") Ražošanas tehniskās daļas vecākais inženieris, vēlāk Projektēšanas – konstruktoru biroja galvenais inženieris. Fricis Rudzītis līdz 1957. gadam vadīja 110/20/6 kV transformatoru apakšstaciju celtniecību, 88 kV un 110 kV elektrolīniju izbūvi.